Axelsen må slide sig forbi sydkoreaner i Denmark Open
Jeon Hyeok Jin pressede Viktor Axelsen ud i tre hårde sæt, da danskeren spillede sig i anden runde.
OL-bronzevinderen Viktor Axelsen er videre til anden runde ved Super Series-turneringen Denmark Open på hjemmebanen i Odense. Arkivfoto.
OL-bronzevinderen Viktor Axelsen er videre til anden runde ved Super Series-turneringen Denmark Open på hjemmebanen i Odense. Arkivfoto. Foto: Kazuhiro Nogi/AFP


Finaleseedede Viktor Axelsen er videre til anden runde i badmintonturneringen Denmark Open i Odense efter en hård kamp.

Den 22-årige dansker nedlagde i første runde sydkoreaneren Jeon Hyeok Jin med cifrene 21-14, 22-24 og 21-10.

Axelsen åbnede fra start et lille forspring, som aldrig blev sat overstyr og på godt et kvarter var første sæt i hus med 21-14.

Man kunne godt fornemme på danskeren, at han lige skulle i gang på hjemmebanen i en fyldt hal i Odense, men det fjernede ikke indtrykket af klasseforskel.

Den andenseedede dansker var både defensivt og offensivt et niveau over modstanderen, som havde svært ved at skabe sine point selv.

Efter sidebyttet lavede Axelsen lidt for mange fejl, som betød, at han kom bagud 3-7.

Ved 8-8 var der igen kontakt, men spillet var ikke så sikkert som i første sæt.

Axelsen tilspillede sig faktisk to matchbolde i andet sæt, men den sædvanlige skarphed manglede, og han måtte ud i et tredje sæt.

Her kom finaleseedede Axelsen igen skidt fra start, men det var som om, at roen var kommet lidt tilbage, og han fik etableret en føring, som midtvejs lød på 11-7.

Den smed han aldrig, og sejren kom i hus med pæn margin i afgørende sæt.

Topseedede Lee Chong Wei hang på kanten af et overraskende exit i første runde, da han havde tabt første sæt og var nede med 11-17 i andet til Wei Nan fra Hong Kong - manden, som sendte ham ud sidste år.

Men stjernen fra Malaysia fik hanket op i sig selv og endte med at vinde 16-21, 21-19 og 21-11.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.