På vej mod sin seks års fødselsdag gennemfører Avisen.dk en gennemgribende modernisering i form af et nyt logo og et nyt design, der giver brugerne en hurtig avis, der tilpasser sig den platform, som de er på.
Det sker blandt andet for at give ikke mindst det stigende antal mobilbrugere en bedre oplevelse samt øge antallet af sidevisninger per besøg.
”Med det nye Avisen.dk får vi et mere moderne udtryk og langt bedre rammer for at give alle vores brugere et prioriteret overblik over dagens vigtigste nyheder samtidig med, at vi med landets største arbejdslivsredaktion fastholder vores fokus på danskernes job- og arbejdsliv,” siger avisens administrerende direktør og chefredaktør Rasmus Emborg.
Det nye layout kommer i forlængelse af de ændringer, der er sket på redaktionen det seneste år – med sammenlægning af redaktionen bag Ugebrevet A4, oprustning med en social medie-redaktion samt etableringen af en helt ny nyhedsdesk, der fra tidlig morgen til aften passer forsiden og optimerer alle artikelsider.
Designet, der er tegnet af Taws Digital, tager blandt andet højde for, at en stigende del af trafikken kommer fra de sociale medier, og at rigtigt mange brugere lander direkte på en artikelside.
”Alle dem, som møder vores journalistik direkte på artikelsiderne, får langt bedre muligheder for at drible videre ud i vores øvrige indhold. Vi har simpelthen flere tangenter at spille på, og det giver os en stærk tro på, at vi vil se en øget loyalitet og længere besøg,” siger Rasmus Emborg.
I forbindelse med relanceringen søsætter Avisen.dk et nyt debatunivers med et hold bloggere, som skal stimulere debatten inden for avisens kerneområder. Blandt de nye bloggere er David Trads, Bettina Post, Poul Erik Skov, Jesper Grunwald (Taxamanden), den politiske stand-up’er Michael Schøt samt rapper og debattør Ataf Khawaja.
”Ambitionen er at skabe en platform for debat om alt fra kontanthjælp til social dumping. Læserne orienterer sig ikke bare gennem nyheder, men i stigende grad gennem holdninger og debat,” siger Rasmus Emborg.