For en uge siden sluttede den danske FN-indsats i Mali. 40 udsendte og et Herkules-fly blev trukket hjem til Danmark.
Tilbage står otte lokale chauffører, der er blevet hyret via en lokal underleverandør, og de er kede af det.
De har nemlig mistet deres job, og der er ingen overgangsordning, som sikrer dem løn efter sidste arbejdsdag.
"Vi vil gerne have mere i løn. Men det vigtigste er, at vi ikke bliver overladt til os selv, når danskerne rejser hjem," siger chauffør Daouda Diarra til Avisen.dk i slutningen af maj.
Han og de syv andre chauffører har stået til rådighed for Flyvevåbnet dag og nat. Timelønnen har lydt på cirka 6,21 kroner.
LÆS OGSÅ: Chauffør for danske soldater: Timeløn på 6 kroner
Chaufførerne, der har kørt for de danske soldater, ville have fået en bedre timeløn, hvis de havde arbejdet for hjælpeorganisationen CARE Mali. Organisationen betaler knap 900 kroner mere i måneden end Flyvevåbnet, der betaler 2.483 kroner.
Enhedslisten mener, at det danske forsvar har svigtet de lokale chauffører - ikke mindst fordi de ikke får løn i opsigelsesfasen, efter at Danmark har forladt Mali.
Fakta om løn stemmer ikke overens
Om halsen har Daouda Diarra et navneskilt, hvorpå der står, at hans kontrakt udløber den 1. august 2014. Men det er ikke korrekt. Kontrakten udløb for en uge siden.
"Jeg får 50.000 malinesiske franc (577 kroner, red.) om måneden. Af dem skal jeg betale 20.000 i husleje, og så er der skolegangen til mine børn og andre faste udgifter. Lønnen er ikke høj, når man tager i betragtning, at jeg og mine kolleger står til rådighed næsten hele døgnet," siger Daouda Diarra og tilføjer:
"Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, når danskerne rejser. Vi chauffører bliver sagt op fra den ene dag til den anden."
Chaufføren har otte børn, hvoraf de fleste går i skole.
LÆS OGSÅ: Fakta: Så lidt tjener danske soldaters chauffører
De fire chauffører, som Avisen.dk har interviewet, bad alle Danmark om hjælp. De fastholdt, at de fik 577 kroner om måneden, hvilket er i strid med Flyvevåbnets oplysninger.
Avisen.dk har ikke kunnet efterprøve chaufførernes oplysninger.
Vognmand fik flere penge
De otte chauffører er hyret via en lokal underleverandør.
Det danske forsvar har i perioden februar-juni betalt 80.000 skattekroner per bil til underleverandøren. Forsvaret har rådet over ni biler.
Det vil sige, at der er brugt 720.000 danske skattekroner på kontrakten med vognmanden.
Hver chauffør har i samme periode - fem måneder - fået 12.415 kroner i løn.
LÆS OGSÅ: Minister tavs i sag om luksushotel
Daouda Diarra undrer sig over, at et rigt land som Danmark ikke har råd til at give ham bedre løn -og arbejdsvilkår.
"Vi har brug for hjælp. Vi bliver arbejdsløse fra den ene dag til den anden. Her i Bamako (Malis hovedstad, red.) er der ikke mange job at få," siger han.
EL: Giv chaufførerne en overgangsordning
Enhedslistens Finn Sørensen mener, at det må være helt selvfølgeligt, at der laves en ordning for chaufførerne, så deres privatøkonomi ikke går i stykker.
I Mali er der en praksis på arbejdsmarkedet, der betyder, at ansatte får en ekstra månedsløn om året. Den ekstra løn udbetales, når familier med børn skal betale skolepenge.
De danske soldaters chauffører får ingen ekstra løn.
Luksus: Kunne have sparet 40.000 kroner per nat
Hvis de havde arbejdet for CARE Mali havde de fået en anden form for personalepleje.
Her får chaufførerne udbetalt overarbejde. Desuden får de sygeforsikring - også til deres ægtefælle og tre børn. CARE Mali yder også tilskud til at betale uddannelse for tre børn, indtil de fylder 21 år.
Forsvarsminister: Ingen kommentarer
Forsvarsminister Nicolai Wammen (S) vil ikke kommentere sagen.
Det vil den fungerende forsvarsordfører for Det Radikale Venstre dog godt.
"Der påhviler forsvaret og danske firmaer et stort ansvar for at sikre, at der er ordentlige løn og arbejdsvilkår - også hos udenlandske underleverandører," siger tidligere udviklingsminister Christian Friis Bach, der understreger, at han ikke kender den nationale lovgivning i Mali.
Regeringen har umiddelbart ingen planer om at hjælpe de malinesiske chauffører.
Hvis chaufførerne i Mali for eksempel har stået til rådighed 20 timer om dagen - for en månedsløn på 2.483 kroner - med to ugentlige fridage i en måned med 20 arbejdsdage, giver det dem en timeløn på 6,21 kroner.
Flyvevåbnet siger, at missionen har forsøgt at give chaufførerne så normale arbejdstider som muligt, men medgiver dog, at de har stået til rådighed "så godt som døgnet rundt".
Chaufførerne siger selv, at de har stået standby i timevis hver dag, hvilket har gjort det umuligt for dem at have et andet job.