Analytiker: Ny TDC-chef skal vinde kræsne tv-seeres gunst
Første opgave for TDC-chef bør være opgør med forældede tv-pakker i YouSee, siger analytiker.


Den mest presserende opgave, som TDC's nye topchef bør kaste sig over på mandag, når hun møder på arbejde, er, at genvinde de danske tv-seeres gunst ved at indføre en ny model for tv-pakkerne i TDC's YouSee.

Det siger senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank, som følger telebranchen og TDC.

- Man taber penge på den danske forretning og har specielt en tv-forretning, hvor kunderne forlader butikken i et ubehageligt højt tempo.

- Men man må konstatere, at produktet, som TDC forsøger at sælge til danskerne, simpelthen ikke er tidssvarende med det, som kunderne ønsker, siger Morten Imsgard fredag, hvor TDC overraskede analytikeren med et chefskifte.

Ude er Carsten Dilling, som har været administrerende direktør i TDC i tre år, og i stedet er TDC's finansdirektør, Pernille Erenbjerg, trådt et skridt op og har overtaget posten som topchef.

Ifølge Morten Imsgard er problemet for TDC's tv-pakker, at de er ikke er fleksible nok.

- TDC har et fastlåst tv-pakke-system som en traditionel kabel-tv-udbyder, siger han.

- Men kunderne vil have mere fleksibilitet til at strikke deres eget underholdningsprodukt sammen og vælge frit mellem kanalerne og kombinere med streaming og filmleje, tilføjer Morten Imsgard.

TDC's konkurrent på tv-området Stofa lancerede ifølge Morten Imgard for nylig, at kunderne efter nytår vil få mulighed for selv at sammensætte deres tv-pakke og vælge kanaler til og fra på månedsbasis.

- Det sætter jo bare yderligere pres på YouSee. TDC er nødt til at have et lignende produkt klar på nogenlunde samme tidspunkt som Stofa, siger analytikeren.

I første halvår 2015 har i alt 39.000 kunder forladt YouSee, som ved udgangen ved udgangen af andet kvartal havde 1,13 millioner kunder.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.