Amerikansk stjerne er vild med dansk kampagne
Næsten fem millioner har set Spies video "Do it for Mom" på Youtube, og nu er Ashton Kutcher også faldet over den sexede kampagne.
Ashton Kutcher er særligt kendt for hans komedieroller i film som "Dude, Where's My Car" og "Venskab med fryns".
Ashton Kutcher er særligt kendt for hans komedieroller i film som "Dude, Where's My Car" og "Venskab med fryns". Foto: Andy Wong/AP


Den danske rejsekampagne "Do it for Mom" går sin sejrsgang over hele verden, og den har nu også fanget interessen hos ingen ringere end skuespilleren Ashton Kutcher, der er kendt fra tv-serierne "Two and a Half Men", "Dengang i 70'erne" og ikke mindst MTV-serien "Punk'd".

Ashton Kutcher har således delt videoen på sin Facebook-side, hvor han har mere end 17,5 millioner følgere. Videoen viser, hvordan en aktiv ferie i sydens sol kan hjælpe sexlysten på vej, og er en del af Spies kampagne for - under påskud af at ville øge fødselsraten i Danmark - at sende flere folk på ferie. Ashton Kutcher kalder Spies kække opfordring til at lave børn på ferien "for et kreativt svar på et alvorligt problem".

Opslaget på Kutchers væg har fået brugere til at kommentere opslaget et hav af gange, men de er dog dybt uenige om, hvad de skal synes om den. Mens nogle godt kan se det humoristiske i videoen, peger andre på problemerne ved den eksplosive befolkningsvækst globalt set.

På deres hjemmeside skriver Spies, at der ikke fødes nok børn Danmark, hvilket sætter velfærdssamfundet under pres - og måske endnu vigtigere - Spies' forretning. Men rejseselskabet påstår, at par har 51 procent mere sex, når de er på ferie under varmere himmelstrøg, især hvis det krydres med fysisk træning. Løsningen er derfor simpel, hvis man er oppe i årene og gerne vil have børnebørn - send de barnløse sønner og døtre på ferie.

Se kampagnen her.

/ritzau/FOKUS

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.