Alka: Folk skal nok lære nyt superliganavn
Superligaens nye navnesponsor, Alka, tror på, at offentligheden nok skal tage det nye superliga-navn til sig.
Jacob Spangenberg, underdirektør for salg- og marketing hos Alka. Forsikringsselskabet Alka er blevet præsenteret som ny navne- og hovedsponsor for Superligaen.
Jacob Spangenberg, underdirektør for salg- og marketing hos Alka. Forsikringsselskabet Alka er blevet præsenteret som ny navne- og hovedsponsor for Superligaen. Foto: JENS DRESLING/POLFOTO


Tirsdag formiddag blev det offentliggjort, at forsikringsselskabet Alka kommer til at indgå som ny navnesponsor for Superligaen fra 2015 og tre et halvt år frem.

Med den nye aftale skifter Superligaen navn til Alka Superliga, og dermed skal befolkningen igen lære et nyt navn at kende for landets bedste fodboldrække.

Det var senest tilfældet tilbage i 2010, da SAS Ligaen blev til Superliga.

Underdirektøren for salg- og marketing i Alka, Jacob Spangenberg, frygter ikke, at danskerne får svært ved at huske, at ligaen i fremtiden skal hedde Alka Superliga.

- Jeg tror godt, at vi kan få folk til at sige Alka Superliga. Det her er jo et langvarigt sponsorat på tre et halvt år med en option på tre år yderligere.

- Så der er masser af tid til at lære danskerne at kalde ligaen for Alka Superliga, og hvis det ikke kan nås på tre et halvt år, så tager vi bare tre år mere, siger Jacob Spangenberg.

Han fortæller også, at det ikke har været på tale at kalde ligaen for eksempelvis Alka Ligaen, som det var tilfældet, da SAS var sponsor.

- Superligaen er et godt brand i sig selv, så opgaven var i stedet for at få navene til at virke sammen.

- Jeg synes, at vi har vist respekt for det stykke arbejde, der er gået forud for denne aftale, ved at beholde superliga-navnet og lægge Alka til, siger Jacob Spangenberg.

Aftalen med Alka gælder fra 1. januar 2015.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.