AGF's hjemmebane skal have nyt navn
NRGi trækker sig fra stadionsponsoratet i Aarhus, og AGF mister også Yousee som trøjesponsor.
Her siger AGF-stjernen Martin Jørgensen farvel til klubben, hvis stadion nu skal have nyt navn.
Her siger AGF-stjernen Martin Jørgensen farvel til klubben, hvis stadion nu skal have nyt navn. Foto: HENRIK DAUGAARD JENS/POLFOTO


Stadion i Aarhus har siden 2006 heddet NRGi Park, men fra den kommende sæson skal AGF's hjemmebane omdøbes.

Royal Unibrew, der står bag Ceres Bryggeriet, overtager stadionsponsoratet, så det aarhusianske publikum indtil 2020 skal se fodbold på Ceres Park.

Samtidig kommer der fra forårets start også til at stå Ceres på AGF's spilletrøjer. Her har der siden 2012 stået Yousee. Ceres har flere gange tidligere haft sit firmanavn på "de hvi'e" trøjer.

- Ceres Bryggeriet, Aarhus og AGF hører uløseligt sammen. Ceres har en lang historie i byen, og det ønsker vi at manifestere med den nye aftale, der rummer mange spændende perspektiver, siger Freddy Larsen, sponsor- og eventchef i Royal Unibrew, i en pressemeddelelse.

Energiselskabet NRGi, der har lagt navn til stadion i ni år, har altså besluttet at stoppe som navnesponsor for stadion, men fortsætter dog som sponsor - såkaldt guldpartner - i AGF.

Årsagen er en ændring af kommunikationsstrategien, lyder det fra virksomheden.

- Omdrejningspunktet bliver, at vi i langt højere grad skal positionere NRGi og altså fortælle historien om den rolle og det ansvar, vi som energiselskab har i omstillingen til et bæredygtigt energisystem.

- Det betyder, at vores samarbejde med AGF og Aarhus Elite efter sommerferien ligeledes ændrer form, siger NRGi's kommunikationschef, Simon Karsø.


/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.