Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Afslørede mafiametoder: Nu hylder ledige Eva

Sagsbehandler sladrede om kommunens metoder. Nu er hun blevet en heltinde for arbejdsløse

26. okt. 2012 kl. 15:39
Start et spil på Spigo.dk
Spil
Den tidligere sagsbehandler Eva Krogh kneb en tåre, da hun fik overrakt blomster fra foreningen 'Behandl os ordentligt'.
Den tidligere sagsbehandler Eva Krogh kneb en tåre, da hun fik overrakt blomster fra foreningen 'Behandl os ordentligt'. Foto: Camilla Ludvigsen
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Før sad hun på den anden side af skrivebordet og afgjorde sager og traf beslutninger, som ikke altid faldt i 'klienternes' smag.

Nu er hun en helt blandt arbejdsløse, fordi hun turde stå frem og fortælle, hvordan kommunen presser dem til  hovedløs aktivering for at spare penge.

Efter sin optræden i Avisen.dk i sidste uge er den tidligere sagsbehandler Eva Krogh blevet oversvømmet med henvendelser fra taknemmelige arbejdsløse.

"Det er helt ubeskriveligt, det hun gør. Endelig en person, som kender systemet indefra, som tør stå offentligt frem og fortælle sandheden. Hun fortjener vores respekt," siger René Erbs fra netværket 'Behandl os ordentligt'.

Blomster til døren

Netværket, der kræver anstændighed for arbejdsløse og borgere i det sociale system, kvitterede for ærligheden med en stor buket blomster.

Eva Krogh havde svært at holde tårene tilbage.

"Det er simpelt hen så rørende, at så mange mennesker sætter pris på, at jeg har valgt at stå frem med min historie," siger hun.

Indtil januar i år var hun sagsbehandler for dagpengemodtagere i Kerteminde Kommune.

I dag er hun på efterløn, og skammer sig over den måde, hun og andre sagsbehandlere behandlede de arbejdsløse på.

"De sædvanlige brokkerøve"

I Avisen.dk fortalte hun blandt andet om det 'sicilianske' tilbud. Et ultimatum om aktivering, som den ledige ikke kunne sige nej til, selv om tilbuddet ofte var valgt, fordi det var de billigste.

Både lokal-og landsmedier har efterfølgende fulgt op på historien.

Selv om Kerteminde Kommune har afvist den rå håndtering af arbejdsløse, som Eva Krogh fremstiller, har hun efterfølgende fået mange klap på skulderen fra både tidligere og nuværende ansatte i kommunen.

Læserbrevsskribenter i regionalavisen Fyens Stiftstidende har også hyldet Eva Krogh for hendes indsats.

"Men selvfølgelig har der også været indlæg fra de sædvanlige brokkerøve," siger Eva Krogh og griner.

Læs også: Vennetjenester? Det bruger vi ikke i kommunen

Foto: Se tårene trille hos de arbejdsløses nye helt

Læs også: "Vi gav ledige det 'sicilianske' tilbud"

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
26.10-2012 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:06 af Marianne E
Åh det havde du heller ikke gjort - skvatmås !
 
 
26.10-2012 | 13:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 16:45 af Johnny Lauritsen
J. Hartmann, jeg er helt enig i, at enhver må og skal sige fra,
når de bedes om at begå imod borgere, hvad logisk er helt
forkert at gøre, eller u-lovligt ifølge gældende love & regler,
samt når u-menneskelige & u-retfærdige handlinger kræves,
af chefer, altid med POLITIKERNE SOM TOP-ANSVARLIGE!

Når ovenstående er sagt, SÅ BEDRE SENT, END ALDRIG,
Eva Krog angre sine handlinger, DET SKAL HUN ROSES FOR!

Nu handler det om, FLEST MULIGE ANDRE ANSATTE KOMME
FREM, SAGSBEHANDLERE & SOCIALRÅDGIVERE, SAMT
JURISTER M.FL., som virker for systemet & politikere, -

VELVIDEN DE BEGÅR GROVE OVERGREB IMOD BORGERE!

Kom nu frit frem, fortæl os i fuld offentlighed, hvad virkeligt sker?

Alle som NU kommer ud i lystet med - SANDHEDEN, de TILGIVES!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus
F/ Børn og Unge Partiet
 
27.10-2012 | 00:27 af Julean Jens Michlas Nielsen
Sådan fungere verden ikke.
Det er en personlig dannelsesrejse at sige fra. Det at følge retfærd kræver integritet og det støttes man ikke i mere.
De sidste 10 år har vist at politikere og embedsmænd har bekæmpet mennesker der følger retfærd.
I USA er civilisation med vilje dekonstrueret til fascistisk relationsdannelse med fx TSA (lufthavnsbetjente) nævnt som en måde at knægte menneskers integritet på.
Det er en vigtig strategi i et samfund hvor man ikke har demokratisk integritet, men søger at udvikle en passivitet og knække folkeligmagt for at eliten kan overtage dominansen af politisk magt.
Vi har jo egenligt et fascistisk arbejdsmarked. Take it og leave it.
Sådan var det ikke da jeg var barn.
Der var en kultur hvor folk i højere grad meldte ud hvad de synes. I det fascistiske arbejdsmarked og især i det offentlige blive man fyret og mister sit forsørgelsesgrundlag, hvis man viser retfærd og personlige værdier.

Dette er ikke politisk korrekt, at det er således at man skal opføre sig med krænkende kadaverdiciplin . Og enhver politiker vil hykle over dette.

Men som vi ser i tider hvor socialdemokrater er på vej med kvoter for hvor mange der kan få hjælp af offentlige myndigheder, som om myndighederne var et firma og ikke et samfund hvor der er love og rettigheder. Så er politikerne i lommen på denne magt der vil designe fascistisk relationsdannelse.

Jeg har skrevet om det her i 1½ år nu.
Og det er ligesom om folk stadig ikke fatter at der er forskel på fascisme, demokrati med evige konspirationer fra eliten og ren demokrati.
Hvis vi havde demokrati i DK så havde vi en hel anden måde at kommunikere indbyrdes på.

Typisk er hun slidt over sin at hun måtte være ansvarlig, og det er den vej det hele går.
Hvis vi ikke snart begynder at få et ansvarligt arbejdsmarked. så vil sjælden brænde ondskaben op i mennesker. Og hvis mennesker følger ondskaben så brænder de med!
Det er vidunderligt at vores kroppe ikke kan tåle ondskab men visner og dør, men derimod heales i kærlighed. Jeg forstår godt at man som ond parasit og vampyr kan leve storslået, måske fordi man har noget man skal nå i sit liv der gør sin ondskab til noget sekundært.
Men skodkarma får man alligevel. Og blandt soldater, politikere og medborgere er det fantastisk at se hvordan man afskyer at forstå det.
Der er ikke andet for et samfund at gøre det ordentligt, og spørgsmålet er hvor lang tid der går til den modenhed opstår.

Vores land er så sygt at en ansvarlig person som Eva Krogh ikke får ridderkorset, men dem som har bragt hende i en ydmygende krænkende situation får det. Jeg må sige at som årene går for jeg en dybere og dybere afsky for ordner. De hænges virkeligt på ideoter. Jeg forstår at nogle der får ordner som Nils Bohr har fortjent det. Men jeg er træt af idioter og de er alle vegne. Og det sted hvor sociopater og psykopater søger hen det er der hvor der er magt. Og de er de eneste der kan holde stanken ud. Og social og ansvarlige mennesker hvor er de? Og hvilken udvælgelses procedure er eliten interesseret i hvilke typer på hvilke poster.
De bliver altså ikke bedre før der opstår en vis modenhed. Derfor har man fascistisk relations dannelse så folk bliver bange og traumatiserede...Så den modenhed aldrig når at opstå

Gud Bevare Danmark
Så kan det heller ikke nytte at man er kæk på andres bekostning. Jeg er taknemlig hver gang et mennesker springer ud og siger fra over for onskabelser og tage et ansvar.

Så er det at få vores minion(kongens fedtende ynglinge) politikere til at holde op med at mobbe nedad som ikke føre nogle vegne men i stedet mobbe opad til den parasit elite der har lavet al balladen.
 
 
27.10-2012 | 00:49 af Ove Nielsen
# Julian

Citat"Sådan fungere verden ikke.
Det er en personlig dannelsesrejse at sige fra. Det at følge retfærd kræver integritet og det støttes man ikke i mere."

enig i den betragtning

Citat
"Så kan det heller ikke nytte at man er kæk på andres bekostning. Jeg er taknemlig hver gang et mennesker springer ud og siger fra over for onskabelser og tage et ansvar."

Denne betragtning deler jeg også, den er godt formuleret og baseret på en medmenneskelig forståelse
for menneskelige reaktionsmønstre, evner, vilkår og betingelser, mener jeg

Det er en ganske interessant og velformuleret kommentar som jeg ser mange vægtige pointer og overvejelser i -
desværre, mener jeg dog for jeg finder udviklingen sørgelig - på vegne af vore medmennesker og vort land

mvh confucius
 
 
27.10-2012 | 00:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 07:50 af René Erbs
Kære J.Hartmann
Hvorfor altid kritisk ?
Hvorfor er vi så elendige til at rose.
Jeg læser dig som vattet og ikke Eva,
Håber du ved at "moderne" ledere ikke tåler at siges imod ! ! !
 
 
27.10-2012 | 07:52 af René Erbs
Kære J.Hartmann
Hvorfor altid negativ svar.
Du ved da godt at siger du "moderne" ledere imod, hvad konsekvensen er.
Prøv spred dine smukkeste blomster
Venlig hilsen
 
 
26.10-2012 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 07:57 af René Erbs
Kære Karsten K
Meget enig og tak for dine ord.
Nogen fynske medier, benægter fakta indtil
Avisen.dk, TV2 Tekst tv eller TV2 Nyhederne kommer frem med sandhederne.
Jeg vil ikke kalde Fyens stiftidende kriminelle,
men blot stille spørgsmålet : Hvorfor dækker FS Kerteminde afdelingen´s chef
over FAKTA ? ? ?
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
28.10-2012 | 02:25 af Johnny Lauritsen
Rene Erbs, jeg begyndte i 1995 få afsløret - via jeg fik bragt mine parter`s historier i medierne,
hvordan ekstremt psykisk- & fysisk syge borgere, i første omgang fra Århus-området, de helt
bevidst blev snydt, svindlet og svigtet, det for at spare penge. Det gav kritik, og opmærksomhed!

Efter mange sociale historie - OM BEVIDSTE SVIGT, U-LOVLIGT OG UMENNESKELIGT, var bragte
i medierne, BLEV JEG PLUDSELIG HELT BOY-COTTET - AF ALLE MEDIER, sådan jeg intet kunne
får fortalt om, hvordan mine parter blev mishandlede, og endnu værre ondt. Jeg forsøgte naturligvis,
at få mine historier bragt - UDEN MIT NAVN BLEV NÆVNT, men alligevel, blev alt boy-cottet, og sådan
er det den dag i dag, jeg kan intet komme igennem med via nyheds-medierne, ud over, hvad jeg selv
kan skrive på bl.a. - eb.dk, og her på avisen.dk.

DR og TV2, samt de lokale TV2-afdelinger, de er alle politisk styrede, med politiske bestyrelse.
Dagbladene, eller aviser m.v., de modtager penge fra Staten, og er ejede af folk, som plejer
særlige interesser, og det er IKKE folk med få penge, som er med-ejere af nogen større medier.

Med ovenstående burde flest danske kunne forstå, at vores ledende partier-, og deres få ledende
politikere, de sidder på magten, også sådan de kan styre alt for voldsomt nyheds-medierne, samme
med nogle penge-stærke-, og på forskellig måde magtfulde, personer.

BREDT ALLE DANSKE BORGERE`S INTERESSER, MEST MULIGT RETFÆRDIGT,
BLIVER ALDRIG EN VIRKELIGHED I DANMARK, SÅ LÆNGE VÆLGERNE STØTTER
DE ETABLEREDE PARTIER, ANDERLEDES KAN JEG IKKE VURDERE DET, SORRY!

Jeg tilhører flokke af folk, som er begejstret for, at - avisen.dk er begyndt at fortæller
meget om, hvad sker af grove overgreb imod tilfældige borgere, særligt belastende
på hele det sociale område. Jeg afventer spændt, så længe jeg endnu lever, og kan
følge lidt med, hvor langt - avisen.dk vil gå for, at få ALT OM SANDHEDEN FREM, DER
FORTÆLLER FAKTA OM, HVORDAN BORGERE BEVIDST KAN SNYDES & SVIGTES.

Kh
Johnny Lauritsen, Århus.
F/ Børn og Unge Partiet
 
28.10-2012 | 07:34 af René Erbs
Kære Johnny Lauritsen Aarhus

Tak for dit indlæg,
Tak til Eva Krog.
Tak til Ytringsfriheden og ærligheden.
Tak til Avisen.dk
.............................
Må jeg opfordrer jer derude at se om WWW.behandlosordenligt.dk
kunne få Jeres interesse og støtte op, på den ene eller den anden måde.
.............................
Sammenhold og Solidaritet gør stærkt.
Måske skulle vi ligefrem starte et nyt parti der hed SS
som stod for at behandle svage mennesker på overførelsesindkomst ordenligt med respekt.
og forbyde SS metoder, de metoder man brugte under 2.verdenskrig
.............................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
28.10-2012 | 07:56 af René Erbs
Kære Johnny og alle i andre omsorgsfulde rigtige mennekser.

HELT "NORMALT"

Kære Chef Peter Bergmann Fyensstiftidende.

De må absolut ikke føle Dem anderledes.
De opfører Dem ganske "normalt" som nye chefer anno 2012 gør.

At nægte at svare og smide telefonen på i samtalER er helt "normalt"
Det viser Deres manglende respekt for mennesker og ytringen.

At Din avis udviser amatøragtighed, kommer tydeligt frem, både nu og når I
benægter fakta, som I desværre IKKE lytter til når det er nyt,
men "bliver nødtil" at sætte i Jeres avis, når andre medier hjælper Jer på vej...

Men at De Peter Bergmann, direkte går efter manden og hans ytringsfrihed,
det overrasker mig meget grænseoverskridende.
Og tillader mig at kalde det en besynderlig optræden, som den "chef" De er.

Jeg lander bolden her Peter Bergmann og tænker forundret over Deres manglende respekt
og giver ovenstående Johnny Lauritzen Aarhus min sympati.

Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk

.
 
 
26.10-2012 | 12:05 af Lars Nunnegaard
Under alle omstændigheder er det godt det kommer frem i lyset.
 
 
26.10-2012 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:14 af Ove Nielsen
# Lars

Enig i den betragtning

mvh confucius
 
 
26.10-2012 | 12:40 af Lilian Andersen
Også i mine, de andre sure kommentarer kan jeg ikke bruge, kan godt forstå hun ventede hun vidste jo hvad hun så skulle igennem.
 
26.10-2012 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 12:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.10-2012 | 17:07 af Majbritt Nielsen
Som skrevet oppe i et tidligere indlæg.(lidt omskrvet)
Det er så nemt at være kæk på andres vegne.

 
 
26.10-2012 | 13:01 af Lars Nunnegaard
Hvis en kommune vil fyre dig , så gør den det, om så fagforeningen støtter dig all inn, de skal højst betale 6 - 12 måneders løn i erstatning. Ofte bliver de kaldt til tjenstlig samtale, og en sag fra Middelfart hvor man misbrugte AMU midler førte til fyring af Whistlebloweren. Så enkelt er det ikke, hvis vi tænker os om.
 
 
26.10-2012 | 13:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:41 af Lars Nunnegaard
Det har jeg også, men ikke alle har styrken til det. Ofte sagde jeg op, skiftede job.
 
 
26.10-2012 | 16:50 af Johnny Lauritsen
Du har helt ret - J. Hartmann, det er enkelt råddent og ondt,
fagforeningen for sagsbehandlere & socialrådgivere, samt
for jurister, -

DE HJÆLPER DE POLITISKE ANSVARLIGE, SAMT POLITIKERE`S
MED-SKYLDIGE - EMBEDSMÆND &LEDERE - MED, AT SKJULE ONDT!

Der er sygt mange tusinder ansatte under Staten, kommuner m.v., som
burde skamme dem over, hvad de mange dagligt begår af mest grove-,
og svigtende, samt onde eller ondskabsfulde, overgreb imod svage borgere!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus
F/ Børn og Unge Partiet
 
26.10-2012 | 13:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:09 af Marianne E
Godt gået Eva, du har ærligt fortjent blomsterne :-) - Håber der kommer flere lignende tiltag !
 
 
26.10-2012 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 08:02 af René Erbs
Enig Lene n
Munden har man fået for at komme af med sine tanker.
Tænk alle de der er på kommunerne, der ikke tør komme af med dem, af frygt for
konsekvenserne : Fyring.
Men skjules tankerne, fører det ofte til sygdom og stress imod sin egen etik,
Bliver man så ikke fyret alligevel ? ? ?
Føj vi er blevet fattige i Danmark
....................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
26.10-2012 | 13:37 af B.B. Hansen
Det kunne være helt fantastisk den dag en Kommunal-Chef(som jo også bare er en lønmodtager) stod frem og sagde: "Nej det her er for groft, sådan kan vi ikke behandle vores Borgere". Så ville der gå lang tid før jeg kunne få armene ned.
 
 
26.10-2012 | 13:46 af Ove Nielsen
# B B Hansen

Det ville være mere end fantastisk, mener jeg, det ville nærmere være et mirakel

Så ville jeg dælme også have svært ved at få armene ned ...

mvh Confucius
 
 
26.10-2012 | 13:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:47 af B.B. Hansen
Ja du har ret.
Men det er sgu en svær beslutning, sådan at slagte sig selv.
 
 
27.10-2012 | 08:29 af René Erbs
Desværre NEJ B.B. Hansen
Jeg er ofte blevet slagtet, men går ikke på kompromis,
med usandheder, uretfærdig behandling, vold mod kvinder og børn.
Det er et spørgsmål om sin egen troværdighed.
Vi må alle prøve at sprede Vores smukkeste blomster.....
Nogen ligger det bare meget svært og dem må vi hjælpe...
...................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk

P.s T-Hansen ved Andreas Rasmussen sendte 2 flasker rødvin, fordi Deres unge ekspedienter opførte sig
uanstændigt.
Dem fik eg videresendt til en god ven på Frederiksberg, Jørn Halberg Beckmann.
Jeg bliver ikke lykkelig over penge eller rødvin, jeg bliber lykkeligere over at berige andre med mennesker
.........................................
Tænk over det der uden.
 
 
26.10-2012 | 13:45 af B.B. Hansen
Jeg kan godt forstå at Eva ventede.
Husk på at Chefer og Ledere mødes jævnligt og taler sammen, så man risikere som Whistelblower aldrig mere at få arbejde inden for sit område igen.
 
 
26.10-2012 | 13:49 af Ove Nielsen
# B.B. Hansen

Det kan jeg såmænd også, der deler jeg din betragtning i den henseende,
det er ikke let at skulle stå sådanne ting igennem

Det er rimeligt let at kritisere, det er sværere at selv skulle gøre tingene, er pointen

mvh confucius
 
 
26.10-2012 | 13:52 af B.B. Hansen
Ja man har vel også selv Familie der skal forsørges, og som tilstanden for arbejdsløse er i dag, er det sgu ikke sjovt at blive fyret med stemplet "illoyal" hen over panden.
 
 
26.10-2012 | 13:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:13 af B.B. Hansen
Ja, lige præcis.
Kan i huske skandalen på Strandvænget i Nyborg, der var også flere tidligere ansatte der først, efter afsløringen i medierne stod frem. Og der kunne jeg ikke lade være med at tænke: Sådan nogle feje hunde, der bare stikker af og overlader de stakkels udviklingshæmmede til en samling røvhuller.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6113900:strandv%C3%A6nget-politianmeldes.html
 
 
26.10-2012 | 14:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 08:06 af René Erbs
Kære Lene N
Essensen i det hele her er jo din påpegning af hvem der har vist Deres sande jeg i 10år med diktatur.
Enkelt...
Men hvem står på mål for de Uigennemtænkte Umenneskelige lovændringer VKO foretog ? ? ?
Hvor er Venstre og Lars Løkke med deres "frihed" henne nu...
Deres mund er lukket med syv tommer søm, kun kritik af hvad De selv ændrede.
......................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
26.10-2012 | 13:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:01 af Ove Nielsen
# Lene N

Jeg kan også godt forstå og følge dine tanker her, en interessant kommentar, mener jeg hermed
Bedre sent end aldrig, mener jeg
Det er sværere, hvis man står / er alene i sådanne situationer, så - hvad med resten ?

mvh confucius
 
 
28.10-2012 | 17:10 af Majbritt Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
26.10-2012 | 13:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:05 af Ove Nielsen
# J Hartman

Jeg er principielt ikke uenig i dine betragtninger her,
men
ikke alle mennesker har samme psyke og styrke til at handle således som du her beskriver, mener jeg

jeg har selv sagt fra på mine arbejdspladser, men det vil jeg ikke forlange af andre af mine medmennesker,
for i den henseende erkender jeg den forskelligheden i psyker og styrker hos mine medmennesker.

mvh Confucius
 
 
26.10-2012 | 14:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 08:09 af René Erbs
Lene n
Jeg fornemmer du høre hjemme i http://www.behandlosordenligt.dk
Du glemte ordet : Næste kærlighed.
At herske er ikke at tjene kære politikkere.......
..........................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
26.10-2012 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 13:58 af Ove Nielsen
# Lene N

Til dig og din arbejdsplads, du her beskriver - Godt gået

Citat
" Tænk hvis sagsbehandlere gjorde det samme"

Ja det ville kunne blive ret interessant,.....

mvh Confucius
 
 
26.10-2012 | 14:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:04 af B.B. Hansen
Du har været heldig med dine Chefer.
 
 
26.10-2012 | 14:06 af Lars Nunnegaard
 
 
26.10-2012 | 14:08 af Ove Nielsen
# Lars

Enig i den betragtning - det har retssikkerheden været i flere år
og denne er blevet forringet via ting som terrorpakker og lignende udemokratiske tiltag, mener jeg hermed

mvh confucius
 
 
26.10-2012 | 14:08 af Peder Bæk
Jeg mener så sandeligt også hun skulle have sagt fra langt før ... men nu gjorte hun ikke det, så vi må lære af det ..
Jeg havde besøg af 4 unge mennesker der var under uddannelse fordi de ville høre noget om hvad oplevelse jeg havde med det der sker omkring folk på overførelses indkomst samt jobcentret og hvad oplevelse jeg havde der, da fortalte jeg hvad Eva havde stået frem og sagt, jeg oplyste de unge mennesker om den slags skulle de ikke gå med til men der imod give de klienter de evt vil få i fremtiden en ordentligt behandling...
http://www.behandlosordenligt.dk/128605080
 
 
26.10-2012 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:26 af B.B. Hansen
Det rigtigt gode ved Eva´ s udmelding, er at vi som hele tiden har vidst at der var noget galt, nu ikke længere fremstår som idioter og løgnhalse.

aaahhh! Det er faktisk helt rart.

Det skal Eva have tak for.
 
 
26.10-2012 | 14:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 08:13 af René Erbs
Tak B.B
Sådan har jeg stået i over et år...
Det har ikke gjort ondt, jo det har gjort ondt i sindet, ikke at blive behandlet ordenligt, med respekt.
Derfor er jeg meget glad for der findes en græsrodsbevægelse hvor man kan ytre sig.
Og sandheden kommer altid frem, det tog desværre bare et år her i Kerteminde Kommune.
Fyensstiftidende ville heller ikke acceptere os...
.............
Men en fighter kæmper og bukker ikke under for diktatur.
.............
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
26.10-2012 | 14:19 af Lottomunken 1977 ....
Syntes nu også det er spøjst at man venter til man er gået på efterløn med at fortælle der noget galt,
man får jo helt lyst til at spørge hvorfor ?? Vi bor jo i et land hvor ytringsfrihed er en meget vigtig del af vores værdier og kultur, sååå det med at fortælle de
folk der ikke ved hvorledes vi rent faktisk behandler folk i nød, (folk der ikke er stemmer i om man vil), burde man vel ikke de store komplikationer med...
 
 
26.10-2012 | 14:26 af Lottomunken 1977 ....
Ups glemte lige at ytringsfriheden l havde åbningstider for dem i arbejde.... Så godt gået Eva Krogh, lad os håbe samtlige sagsbehandler går på efterløn imorgen så vi andre kan blive fri fra at blive sendt "videre til den næste", hvor vi skulle have hjælp..
 
 
26.10-2012 | 14:27 af B.B. Hansen
Man talte en overgang om en Whistelblower-ordning for Offentligt ansatte, hvad blev der af den?
 
 
26.10-2012 | 14:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.10-2012 | 09:28 af René Erbs
Her må jeg korrigerer dig J.Hartmann.
Undertegnede har gentagende gange henvendt sig til Fyensstiftidende
men her dækker man ikke fakta, kun når større medier hjælper dem på vej.
Som lokal troede man på, man skulle gå lokalt.
Det er så galt så Chef Peter Bergmann på FS, vil slå Vores ytringsfrihed ihjel
i Sin Avis.....
....................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk

Ja, selv Harald Børsting ved LO ignorere os...
Hvor startede og kom han egentligt selv fra ?
Nej, det "glemmer" vi.
.
 
 
29.10-2012 | 15:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.10-2012 | 14:38 af Lottomunken 1977 ....
Ved godt det er en længere off-topic snak, men med tanke på hvor langt ude vi tidligere i årtusindet gik op i ytringsfrihed er spørgsmålet (der irritere mig)
vel om hvorfor er der behov for en Whistelblower-ordning, når vi snakker om et system der sparker til folk der ligger i koma...
 
 
26.10-2012 | 14:41 af B.B. Hansen
Vi lever desværre i en verden hvor folk der siger sandheden, kan blive udsat for trusler på livet og oven i købet blive myrdet.
 
 
26.10-2012 | 14:44 af Lottomunken 1977 ....
Ifølge medierne, diverse blogs, og vore politikere kunne vi danskere da aldrig finde på sådanne ting, det er jo "de andre" der gør sig i trusler og sådan..
 
 
28.10-2012 | 08:33 af René Erbs
Kære B.B. Hansen
Vi "forstår" menneskers negative reaktion når de handler som de ellers ikke ville
ha´gjort under normale omstændigheder, som set i Holsterbro, Helsingør, Odense, Bogense mfl steder
Hvidovre rådhus bla.
Men vi kommer aldrig til at accepterer de handlinger imod kommunalt ansatte, der har fået nogen Umenneskelige
leveregler af VKO, som vi andre skal nedgøres efter...................
Med venlig hilsen
René Erbs
http://www.behandlosordenligt.dk
 
 
26.10-2012 | 17:38 af Verner Andersen
Også et stort HIP-HIP-Hurra herfra og jeg er ikke engang arbejdsløs; men mener ufravigeligt at ikke mindst de ledige skal have en anstændig behandling.
Igen bliver man bekræftet i kommunerne agerer som middelalderens klostre, der brandskattede den omboende befolkning, sad på de fedeste jorder og tog sig godt betalt for at behandle de syge og i øvrigt var omgivet af høje mure; både literært og fysisk.
 
27.10-2012 | 07:47 af René Erbs
Kære Folkens.

Med ærlighed når man længst.
Kriminelle gør det modsatte...
Dette pragtfunde omsorgsfulde menneske Eva Krogh, som der desværre bliver færre og færre af,
kunne jeg ikke forbi gå med min respekt.

Og med respekt, spreder man sine smukkeste blomster
De bedste tanker til Vores "svage" i Danmark som vi må hjælpe med en varm hånd.
René Erbs
http://www.behandlosordenlogt.dk

Tak til Avisen.dk

.
 
 
28.10-2012 | 08:28 af René Erbs
Kære Christiansborg politikkere på overførelsesindkomst , ligesom os svage.

Hvis I virkelig ønsker at hjælpe nogen, må I først
finde ham, hvor han er, og begynde der. Det er om-
sorgens hemmelighed. Kan I ikke det, er det kun et
blændværk, hvis I tror, I kan hjælpe et medmen-
neske. At hjælpe nogen indebærer, at I forstår me-
re end han gør, men først må I forstå det, han for-
står. Kan I ikke det, vil Jeres forståelse ingen nytte
være til. Al sand omsorg begynder med ydmygelse.

Hjælperen skal være ydmyg i sin holdning til den,
han vil hjælpe. Han skal forstå, at det at hjælpe ikke
er at herske men at tjene. Omsorg forudsætter tålmo-
dighed såvel som indrømmelsen af ikke at have ret
og af ikke at forstå det, den anden forstår
René Hakon Erbs
P.s dette er tilladt at kopiere og sende rundt i sin mailboks eller til sin opslagstavle på kontoret
 
 
30.10-2012 | 09:58 af Erik Bresler
Det er ikke kun sagsbehandler der begår krænkende handlinger eller direkte lovbrud. Mit eksempel tilføjer: Jobcenter chefen, Jobcentrets tilsynsmyndighed, Praktikleder, Arbejdsmarkedsstyrelsen, Aktiveringsaktieselskabet. Se eventuelt: http://ledigeuddelersmiley.dk/afd/jobcenter-guldborgsund
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites