Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Michael Thustrup er kategorichef i Coop og har stået for opgraderingen af de to kultkager:
"De fleste kender Snøflen og Citronmånen, og for mange vækker de minder om barndom, besøg hos mormor og andet godt. Derfor var det oplagt at give begge kager en opgradering med bedre råvarer, så man ikke alene får retro men også mere kvalitet," siger Michael Thustrup.
Snøflen har fået et løft af en verdensmester
Snøflen er blevet opgraderet med Jamaica rom, smør og ikke mindst 70% mørk chokolade udvalgt af chokolademager og -verdensmester Mikkel Friis-Holm. Hver Snøffel er pyntet med kakaonibs, der sætter prikken over i'et. De nye Snøfler produceres af Bisca og kommer i pakker med fem styk.
Citronmåne med havtorn, kakaonibs og choko-lakrids sirup
Mere end otte ud af ti danskere kender Citronmånen, som bl.a. leder tankerne hen på besøg hos bedstemor, klassens time - og politiet. Citronmånen er i samarbejde med Claus Holm og DanCake blevet nyfortolket og opgraderet med choko-lakrids sirup og kakaonibs, der giver dybde og bid til kagen. Glasuren er piftet op med rigelige mængder havtorn. Formen er naturligvis stadig den samme.
Citronmånen er gået viralt
Fordi den opgraderede Citronmåne fortjener at blive nydt overalt - også udendørs - udlover Coop netop nu den håndsyede Citronmåne taske i læder i en konkurrence på facebook
https://www.facebook.com/coopdk/videos/10157335545595408/. Filmen om Citronmåne tasken og dens mange anvendelsesmuligheder er blevet et viralt hit med mere end 350.000 afspilninger. Foreløbig har mere end 6.500 deltaget i konkurrencen ved at fortælle, i hvilke situationer de godt kunne bruge den specialdesignede taske.
Fakta om Snøflen
Lanceret i 1970'erne
Kendt af mere end otte ud af ti danskere
Fakta om Citronmånen
Lanceret i 1968 - et år før amerikanerne landede på månen
En af de mest solgte - og omtalte - kager i Danmark
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.