Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Metroxpress er nu hver uge i kontakt med hver tredje dansker over 12 år. Et resultat der er nået ved hjælp af en aggressiv vækst på mx.dk med 300%, en læservækst af avisen på 33% og tilkøbet af endnu et medie: MX Train TV, der har 2800 TV skærme placeret i S-togene. Den samlet unikke dækning er tæt på 1.500.000 pr. uge. Det er en glad administrerende direktør der går på juleferie.
"Jeg er glad, fordi da vi lancerede vores strategi i 2013, med at gå helhjertet ind i sociale medie universet, var det jo et nyt træk, ikke kun for os, men for branchen og dermed også forbundet med uvisthed omkring hvad det førte med sig. Vi valgte at opruste og investere i dygtige folk, så vi sikrede os, at selv om at det var nyt, så var det sikkert. Vi har gjort året op og vi kan konstarere, at investeringen og strategien var det helt rigtige for os. Fortællingen om at printmediet dør, har intet med metroxpress at gøre. Jeg mener, at vi med 2014-resultatet har bevidst, hvordan man skaber synergi ved at være stærk på alle tre platforme: print, digital og social, fortæller Thomas Raun, adm. direktør hos metroxpress.
Metroxpress er et af de få dagblade i Danmark, der har haft læservækst. Udover have rundet en halv million daglige læsere, har metroxpress samlet godt 118.000 Facebook følgere og det tal er i vækst med 1.000 nye følgere hver uge. De har åbnet en SnapChat profil og har der 2.877 følgere. SnapChat blev brugt som mediekanal til at breake historien om Dagens Q, et samarbejde med Henrik Qvortrup, der skal levere politiske analyser på mx.dk fra februar 2015.
"På baggrund af 2014 tror vi på, at 2015 bliver vores bedste år nogensinde" siger Thomas Raun, adm. direktør hos metroxpress.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.