77-årig med ildebefindende måtte vente i 79 minutter
Julen har givet timelang ventetid hos akuttelefonen.
Colourbox - arkivfoto


Hjælpen fra den udskældte akuttelefon 1813 i Region Hovedstaden har absolut ikke levet op til telefonens navn i juledagene. Det skriver Politiken.

Den 77-årige Svend Broberg endte med at vente en time og 20 minutter, da han juleaftensdag fik et ildebefindende.

Region Hovedstaden bekræfter, at der "i går var lange ventetider i perioder".

"Det er der også i dag - men ikke helt så lange som dem, han (Svend Broberg, red.) har oplevet i går. Vi er under en time i dag", siger vicedirektør Birgitte Rav Degenkolv fra den såkaldte Præhospitale Virksomhed i Region Hovedstaden til Politiken.

Svend Broberg fortæller til Politiken, at han helt præcis ventede i 79 minutter ved telefone, før han kom igennem.

- Det system fungerer jo ganske enkelt for dårligt, når man skal vente en time og næsten tyve minutter på at komme igennem. Måske særligt hvis det nu er børn, der har behovet, siger Svend Broberg.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.